23 Aralık 2012 Pazar

AMANIN KPOP: Hep Çakmalar Bizden Mi Çıkacak Arkadaş


Evet,haberi yeni aldığım için sıcak sıcak paylaşayım dedim.Sevgili Gülşah saolsun :)

Aynur Aydın'ı tanır mısınız ? Muhtemelen adıyla tanımazsınız ama ya 'İşporta' desem şimdi tanıdınız mı ? Bu kadını size uzun uzun tanıtmak isterdim ama bu zevke siz kendiniz ulaşın,şahsen bir yorum okumuştum ve çok beğenmiştim,o yorumu sizle paylaşayım;
''Aynur Aydın. Türk Müzik Sektörü Değil Dünya Müzik Sektörüne Bu Ses Hayırlı Olsun''
Kim söylemişse çok doğru söylemiş çünkü müzik tarzı çok farklı ve sesi muhteşem  biri,şahsen bende farklılık arayan biriyim,bu yüzdendir K-Pop'u çok sevdiğim.

Neyse konuyu iyice dağıtmadan döneyim asıl konuya
Girl's Generation'ın Japonca şarkısı 'All My Love Is For You' şarkısını hiç dinlediniz mi ? Ben bugüne kadar hiç dinlememiştim ve keşke dinlememeye devam etseydim,niye mi ?

İlk önce bu 2 video'yu da izleyin;

Aynur Aydın - Ayrılıklar Mevsimi

Girls' Generation - All My Love Is For You





Sizcede şarkılar birbirini andırmıyor mu ? hatta aynısı değil mi ?

Ufak bir bilgi vereyim.
Aynur Aydın bu şarkıyı 2011 yılında '12 Çeşit La La - 12 Ways To La La' albümüyle yayınladı.Albüm 2011 yılında çıkmış olduğuna göre kayıt tarihi 2009-2010 yılları arasında olmalı.
Girls'Generation ise bu şarkıyı 2.Japonca albümü 'Girls & Peace''de yayınladı ve albüm 2012'nin sonlarına doğru yayınlandı.

Bir şahsın dediğine göre,
Aslında Sebastian Thott adında bir abimiz bu şarkıyı ilk önce Aynur ablamıza satmış sonra Aynur ablamız bu şarkının yayın hakkını almamış (o nasıl oluyorsa artık,satınca yayın hakkını almış olmuyor musun ? sen o şarkıyı süs olsun etrafta dursun diye mi satın aldın ki yayınlayamayasın.Bu işler çok garip !) ve Sebastian abimizde bu şarkıyı GG bacılarımıza satmış.
SM'in çalıntı yapma ihtimali gibi bir durumu söz konusu olamaz ama SM'in telif hakkını alıpta birçok başkasına ait olan şarkıyı kendi gruplarına coverlattığı hepimiz tarafından bilinmekte,en basit örneği SHINee'nin Juliette şarkısını High School müzikalden tanıdığımız marul kafa Corbin Bleu'nun 'Deal with It' şarkısını coverlayarak yapması.
O yüzden evet GG bacılar bu şarkıyı çalmamış sadece beğenip satın almış (tabi yukarıda verdiğim bilgi  tamamiyle doğruysa) ama kimin bu şarkıyı daha önceden yayınladığı apaçık ortada bu yüzden etrafta Aynur Aydın,GG'yi kopyaladı,GG'den çaldı  gibi safsatalarla dolanmayın !


Hatırlıyorum da bundan birkaç ay önce Ebru Gündeş'in  'Seni İstiyorum' şarkısında MBLAQ grubunun arka fonu kullanıldığı için kıyametler kopmuştu. Vay efendim nasıl çalar,vay efendim Türklüğümden utandım falan filan.Birde lalalalololo gazetesi haber yapmış bunu,yahu kardeşim böyle çalıntılar yada alıntılar tüm dünya müzik sektöründe yaşanıyor.Hele K-Pop sektörü bunun alasını yapıyor.Demem o ki, başkasını suçlamadan önce ilk önce kendimize ve etrafımıza bakınacakmışız.Böyle ufak tefek meselelerden dolayı yaygara çıkarmayacakmışız !

Demekki neymiş,kaliteli şarkılar yapıyorsan Türk yada Venezuelalı ol taklit edilirsin :D

Aynur Aydın'ın 'İşporta' şarkısını burdan tüm müzik severlere ve özellikle Girl's Generation'a armağan edip tüyüyorum :D




6 yorum:

  1. Merhaba
    Yazınızda katıldığım yerler de oldu katılmadığım yerlerde.Tartışma amaçlı olmasa da kendi düşüncelerimi belirmek isterim ;)Şarkıyı satın almakla yayın hakkını almak aynı şey değil.Satın almak izin almaksa, telif hakkı tamamem sahiplenmek gibi.Bilmiyorum ne kadar doğru tasfir edebildim.Telif hakları konusunda geniş çaplı bilgim yok ama araştırdıklarma göre açıklama yapmak istedim.Sebastian thott şarkıyı SM'e de satabildiğine göre yayın hakkını hala elinde bulunduruyor demektir.Aylin Aydında olsa bizim yorumlarımızdan önce kendisi dava açar.Durum her ne olursa olsun suçlamaması gereken iki kişi var Aynur Aydın ve Snsd.Sonuçta bu insanların şarkıyı detaylıca araştırayım sonra yayınlayalım ya da ben bu şarkıyı beğenmedim deme lüksleri yok.Sm yabancı şarkıları coverlamayı seviyor.Fakat şarkının hakkını elinde bulunduran kişilerden izin aldığı sürece ne sorun olabilir ki.Aksine çok güzel işler ortaya çıkıyor.Ortada gerçek anlamda çalıntı durumu varsa hangi ülke olursa olsun eleştiririm.Fakat araştırılmadan ortalık karıştırılmasına gerçekten tahammülüm yok.

    YanıtlaSil
  2. Aslında ben burda ne Aynur hanımı ne de SNSD kızlarımızı eleştirmedim,bakma sen başlığa Hep Çakmalar Bizden Mi Çıkacak Arkadaş olduğuna,ben bu konuyu açarak her aynı gördüğünüz şarkının çalıntı olmadığını söyledim ki SNSD'nin de çalıntı yapmadığını açıkça söylediğimi zannediyordum.Bu yazımı daha çok Aynur Aydın şarkıyı çalmış diyenler için yazmıştım.Her ne kadar ilk dinlediğimde bende SNSD'nin çaldığını düşünsemde araştırmalarım doğrultusunda böyle olmadığını gördüm ve bunuda bu yazıya ekledim.

    En altta yazdıklarımı genel olarak yazdım,müzik sektöründe çalıntılarda alıntılarda olur dedim.

    Telif hakkı konusuna gelince,şarkıyı satın alıyorsan yayınlamak için almıyor musundur zaten,yani gerçekten 'Ha dur bu şarkıyı çok sevdim koleksiyonumda bulunsun,tonlarcada para bayılayım buna' mı dedi bu kadında böyle oldu.

    Ve ayrıca ben burda ortalığı karıştırdığımı sanmıyorum,bence gayette bahsedilip açıklığa kavuşturulabilecek bir konuydu ve öyle yaptığımıda düşünüyorum.

    Eğer SNSD'nin çalıntı yaptığını söylediğimi sanıyorsan,okuduklarından yanlış bir izlenim çıkarmışsındır.

    YanıtlaSil
  3. Yanlış anlamanıza neden olduğum için özür dilerim.Ben sizin için dememiştim.Ben sadece hiç araştırma yapmadan her cover şarkıya çalıntı diyenler için konuşmuştum.Fakat bunu mesajımda net belirtmediğim için yanlış anlaşıldı.Sonuçta snsd nin çalmadığını "O yüzden evet GG bacılar bu şarkıyı çalmamış sadece beğenip satın almış " kısmında belirtmişsiniz.

    YanıtlaSil
  4. o zaman hisselerimiz ve düşüncelerimiz hemen hemen aynı :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel analiz olmuş Napopis :)

    YanıtlaSil