14 Aralık 2012 Cuma

Benim Adım K , Her Haltı Benden Bilin !!!


Geçenlerde bir arkadaş yaşanılan tüm kötü olayların kaderimizde var olduğu için yaşandığını filan söylemişti.O anda ona cidden kızmıştım çünkü işin kolayına kaçmıştı.Ne yani kaderimiz öyle diye hep kötü yada hep iyi şeyler mi yaşayacağız;bizim seçme hakkımız yok mu ?

Bakın size küçük bir kıssa anlatayım.
Hz. Ali'ye  (r.a) birgün bir kafir gelir ve şöyle der: ''Ya Ali,söyle bakalım,şu elimde tuttuğum yiyecek benim rızkım mıdır değil midir ?''.Hz Ali'de : ''Eğer o elinde tuttuğun yiyecek boğazından aşağıya giderse senin rızkın,gitmezse rızkın değil'' der.Kafir bunu duyunca şok geçirir çünkü onun beklediği cevap - ''Ya evet senin rızkın yada hayır rızkın değildir''.Hz Ali eğer evet deseydi adam o adamı çöpe atacaktı yada hayır deseydi onu yiyecekti,kısaca her iki durumda da Hz. Ali'yi zor duruma sokacaktı ama sonunda zor duruma düşne kendisi olmuştu.

İşte kardeşlerim aslında kader dene şey'de aynen bu kıssa'da ki rızık gibidir.Siz bir şeyi yaparsanız o sizin kaderiniz olur,kaderiniz diye siz onu yapmazsınız.Ha diyebilirsiniz ki ''Ama neyi,ne zaman yapacağımızı Allah biliyor,o halde kaderimiz önceden belli bu yüzden bizde yazılanı yaşıyoruz''.Evet Allah'ın sizin ileride neler yaşayacağınızı bildiği doğru ama Allah bunu biliyor diye sizin zaten önceden yazılmış şeyleri yaşayacağınız gibi bir şey söz konusu değil.Arkadaşlar bir sorarım size Allah sizin NE SEÇECEĞİNİZİ bilmese (haşa) Allah olur muydu ? Hepimiz gibi aciz bir varlık olurdu değil mi ?

Allah sizin yapacağınız şeyleri kendi seçebilirdi,size kendisi günah işlettirebilirdi yada yaşadığınız kötü şeyleri size yaşatan o olabilirdi ama tüm bunları size akıl vermeseydi yapardı çünkü ancak aklı olmayan varlıklar başkalarının belirledikleri bir hayatı yaşarlar,kendileri seçmezler ve siz bu dünyaya gelirken yalnızca birkaç şeyi seçmezsiniz.Bunlar;
- Anneniz,babanız,akrabalarınız.
- Irkınız. (Hangi ülkede doğacağınız)
- Cinsiyetiniz.
- Ne zaman öleceğiniz. (Bakın nasıl öleceğiniz demiyorum,ne zaman öleceğinizi söylüyorum çünkü yaşadığınız hayatlada nasıl öleceğinizi siz seçersiniz)

Bunlar dışındaki her şeyi kendi hür iradenizle seçersiniz.Yani aklınız varsa kader sizi değil siz kaderinizi yönetirsiniz.Ayrıca sinir oluyorum,her haltı kendisi yapıp suçu kadere atanlara,sanki kader dediğimiz şey ete kemiğe bürünmüşte kolundan tutup zorla bunları yaptırmış.

Sen yapıyorsun diye kader öyle oluyor,kader öyle diye sen yapmıyorsun !
Kısaca kader yoktur demiyorum sadece kendi aklınızla yaptıklarınız ve seçtikleriniz sizin kaderiniz olur diyorum.

Her şeyin en iyisini Allah bilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder